Frazy kluczowe, nagłówki, linki - czyli co lubi Google?
Optymalizacja strony internetowej nierozerwalnie łączy się z pojęciem pozycjonowania. Na czym polega? Mówiąc krótko – na dostosowaniu strony do wymogów wyszukiwarek internetowych w celu zwiększenia jej widoczności w sieci. Brzmi enigmatycznie? Już wyjaśniamy, czym są i na czym polegają mechanizmy pozycjonowania stron internetowych.
Słowa kluczowe
Dobór słów kluczowych ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania strony internetowej w sieci. Zapewne zdarza Ci się trafić na strony nasycone słowami kluczowymi w stopniu, który niemal całkowicie uniemożliwia czytanie ich zawartości. No właśnie – teksty należy nasycać frazami kluczowymi z głową, zgodne z wymogami wyszukiwarek internetowych. Jak to robić, doskonale wiedzą nasi copywriterzy, którzy na webwritingu zjedli zęby. Przed przygotowaniem treści, przeprowadzą uważną analizę fraz, od której zależeć będzie powodzenie i skuteczność wszelkich tekstów, które opublikujesz na stronie – od wpisów blogowych, po opisy produktów i content na każdej pojedynczej zakładce strony. Niedbałość w doborze fraz kluczowych może mieć tylko jeden efekt – stracisz czas i pieniądz, a Twoja strona wciąż pozostanie w tyle za konkurencją.
Nagłówki
Kolejnym strategicznym mechanizmem dla pozycjonowania treści w sieci, są nagłówki. Samo napisanie ciekawego artykułu nie wystarczy, by zyskać czytelników – trzeba jeszcze zadbać o odpowiednie nagłówki, a właściwie ich hierarchię. Nagłówki są ważne nie tylko dla użytkownika, dla którego tekst staje się łatwiejszy w odbiorze, ale także dla robotów wyszukiwarki, którym pozwalają one zorientować się w tematyce strony. Oczywiście ważne jest, aby nagłówki odzwierciedlały faktyczną treść strony. Każdy tekst, który tworzą nasi copywriterzy, podzielony jest na akapity posiadające nagłówki. Dzięki temu content łatwiej się czyta, co stanowi ważny czynnik dla rankingów Google. Na stronach internetowych zwykle widzisz nagłówki od H1 do H6. H1 jest nagłówkiem najważniejszym, zaś H6 jest najmniej ważny. W nagłówkach umieszcza się słowa kluczowe, by jeszcze lepiej pozycjonować stronę internetową w sieci. Co ważne, najistotniejsza fraza powinna zostać umieszczona w nagłówku H1, w niezmienionej formie.
Tagi
Mówiąc o pozycjonowaniu, nie sposób pominąć tagów, którymi kategoryzuje się treść, grafiki i wszelkie inne elementy strony. Niestety, wielu właścicieli internetowych serwisów stosuje je w sposób nieprawidłowy, co wpływa na brak skuteczności ich stron. Dzięki dobrze stosowanym tagom, użytkownik jest w stanie szybko odnaleźć na Twojej stronie treści oznaczone danym tematem. To ważne, by tagi były precyzyjne i dobrze dopasowane. Z chwilą, gdy dodasz je do artykułu, na ekranie pojawi się strona tagu, w której użytkownik znajdzie wszystkie, oznaczone danym tagiem treści. Wyobraź sobie, że znajduje treści zupełnie niedopasowane do swoich oczekiwań – wówczas najprawdopodobniej opuści stronę i nieprędko na nią powróci. Na źle dopasowane tagi zareagują także roboty Google, które ograniczą widoczność Twojej strony w sieci.
Mechanizmów pozycjonowania jest co najmniej kilka i wszystkie mogą w znaczącym stopniu pomóc lub nadszarpnąć Twój wizerunek. Jeśli nie chcesz, by szkodziły, tworzenie treści i pozycjonowanie zostaw profesjonalistom, którzy zatroszczą się o wszystkie, istotne dla robotów Google detale.