Brand Purpose w marketingu, czyli jak przekonać do siebie klientów. ILS CONTENT

Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: (+48) 789 171 447 office@ilscreation.pl

PL

Czym jest Brand Purpose

i czemu warto go mieć?

„Brand Purpose” to dość młoda definicja, która szturmem weszła do codziennego słownika marketingowego. Do tego stopnia, że w roku 2022 stał się jednym z głównych trendów w branży i wszystko wskazuje na to, że już niedługo nie będzie wyłącznie trendem, a must have każdej stawiającej na rozwój firmy.

 

Co to jest Brand Purpose?

Brand Purpose lub Brand Ideal to w dokładnym tłumaczeniu „słuszna sprawa” Twojej firmy. Mówiąc prościej, jest to sens istnienia i działania Twojej marki. Jest to pozamaterialny cel, który jest odpowiedzią na pytanie, czego oczekują klienci od Twojej firmy, a nie czego Ty sam od niej oczekujesz. Założenie brand purpose jest bowiem takie, że firma istnieje nie tylko dla zarobku, ale także (lub wyłącznie) dla szerzenia czegoś pozytywnego.

 

 

 

 

Jak stworzyć swój brand ideal?

Specjaliści wyróżniają dwa sposoby na stworzenie brand ideal – należy spojrzeć na przeszłość firmy lub spróbować wypatrzyć jej przyszłość. Co to znaczy? W pierwszym przypadku chodzi o to, by przypomnieć sobie w jakim celu (prócz oczywistego – zarobku) założyłeś firmę i chciałeś ją prowadzić? W tym momencie należy pamiętać, że musi być to cel przynoszący korzyść potencjalnym klientom, nie właścicielowi firmy. Może to być np. wywoływanie uśmiechu na twarzy, odciążanie w trudnych zadaniach, szerzenie ekologicznych idei pomagających planecie, kreowanie pozytywnego wizerunku i wiele innych.

 

Dlaczego warto wykreować swój brand purpose?

Istnieje przynajmniej kilka powodów, dla których warto stworzyć dla swojej marki brand ideal.

Dla potencjalnych klientów

Po pierwsze, po to, by zyskać nowych klientów i zatrzymać przy sobie obecnych. Klienci, którzy staną przed wyborem marki, która istnieje tylko po to, by zarabiać, a marki, która prócz sprzedaży własnych produktów szerzy także ideę ciałopozytywności – z pewnością wybierze tę drugą! Dzieje się tak dlatego, że ludzi przyciągają wspólne wartości. A nawet jeśli akurat ten konkretny konsument nie podziela razem z Twoją marką np. pasji do pobudzania w ludziach kreatywności, i tak Twoja firma będzie dla niego ciekawsza od takiej bez żadnej „słusznej sprawy”.

Dla wyróżnienia się

Tutaj możemy płynnie przejść do „po drugie”: brand purpose pozwoli wyróżnić się spośród konkurencji. Zarówno rynek produktowy, jak i usługowy rozwijają się codziennie. Z roku na rok konkurencja się powiększa, a w pandemicznej rzeczywistości nawet branże, które wydawały się być stricte stacjonarne rozpoczęły reklamę w internecie docierającym do milionów użytkowników na całym świecie. Wykreowanie brand purpose pomoże więc na wybicie się z gąszczu „takich samych” marek, oferujących te same lub bardzo podobne produkty. Posiadają brand ideal nie sprzedajesz już tylko produktu, lecz także wartość, jaką niesie on i cała marka.

Dla pracowników

Po trzecie, wyższy cel marki sprzyja jej rozwojowi! Dzieje się tak za sprawą zadowolonych pracowników, widzących sens w swojej pracy. Właściciele firm i pracodawcy bardzo często zapominają o tym, że na zadowolenie pracownika nie wpływa jedynie wysokość jego wynagrodzenia. Dobrą motywacją jest również wyższy cel, sens pracy, dzięki któremu pracownik chętnie wykonuje swoje zadania, nawet jeśli nie do końca lubi swoje stanowisko. Pracownik, który widzi w swojej pracy wyłącznie sposób na zarobienie pieniędzy nie jest tak zaangażowany, jak pracownik, który utożsamia się z brand purpose marki, np. chęcią pomocy w międzynarodowym rozwoju.

 

 

 

 

Brand purpose w praktyce

Jeśli już czujesz się namówiony, to z pewnością właśnie zastanawiasz się jak w praktyce wcielić kreację brand purpose do swojej firmy. Istnieje kilka tzw. chek list, które ułatwią Ci zdefiniowanie własnego brand ideal. Jedna z nich mówi, że cel marki musi nieść ze sobą przynajmniej jedną wartość: radość, łączenie ludzi ze sobą i światem, eksplorację, wywoływanie dumy lub wpływ na społeczeństwo. Aby dopracować brand purpose warto także odpowiedzieć na pytania, czy cel Twojej firmy: jest optymistyczny, otwarty na każdego, zorientowany na pomoc innym, zdolny do zmian i odważny? Znając wszystkie te odpowiedzi jesteś zdolny do stworzenia idealnego brand purpose, który pozwoli Ci wynieść biznes na zupełnie nowy poziom.

Kontakt Napisz lub zadzwoń, pomożemy!

ILS CREATION


ul. Zamojska 18/2
93-486 Łódź

tel: (+48) 662 239 499
email: office@ilscreation.pl
www: ilscreation.pl

    ZAMÓW BEZPŁATNĄ WYCENĘ



      LUB ZADZWOŃ
      (+48) 662 239 499

      ×